Så tungt ska tjejer träna!

Usch imorse kom jag verkligen inte upp på morgonen, jag hade sån satans huvudvärk. Har sån träningsvärk i ländryggen och i nacken så jag kan knappt böja ryggen eller nacken idag, och nacken gör att jag får huvudvärk som satan, inte så rockigt. Men det är i alla fall skönt väder, så det är ju gött! ;)

Jag är ju en såndär som googlar runt väldigt mycket för att lära mej mer om olika träningsformer, tips om träning, kost, ja allt som har med träning att göra. Inte för att jag på något sätt tävlar med någon eller liknande, men var tvungen av nyfikenhet googla på vad tjejer "ska" träna på för vikter, hur tungt man ska knäböja osv för att jämföra med mej själv. 
Hittade en lista på en blogg (http://www.primalscienista.com/tranar-du-for-latt/ ) som gjorde mej lite halvt skräckslagen :D haha nej då, skräckslagen vart jag nog inte men jag har en bit kvar för att klara en del av övningarna i de vikter jag "ska" klara av om man säger så. Vissa klarar jag i princip nu men vissa inte alls. men det ska jag ändra på! Blev motiverad som satan av att läsa det där haha :D


Denna listan pratar jag om. Den är kopierad från bloggen jag länkade till så kilona är beräknade efter hennes vikt på 57 kg. Eftersom jag väger cirka 51-52kg så ska jag ju ta lite mindre vikter.
 



Det är skitbra för mej att läsa sånt där, för då blir jag verkligen motiverad till tusen.
Men måste klargöra att detta är ju inget en nybörjare på styrketräning ska klara av. Men vill man få ut resultat och forma kroppen så är tunga lyft nyckelordet. Men ta tiden ni behöver, arbeta er uppåt med vikterna för att klara av tyngre och tyngre med tiden.

När jag började träna i Karlstad för cirka två år sedan så körde jag med 6 kilos hantlar när jag körde Bicepscurls och tyckte det var duktigt, nu kör jag 3x12 med 12 kilos hantlar så det går ju framåt. Men det kommer nog ta en evighet innan jag skulle luýckas köra med 14 kilos hantlar, vi får väl se ;)

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln