Vatten-76webb

Motivationstips!

Igår hände det ÄNTLIGEN, mitt första gympass sedan mer än en vecka tillbaka. Jag har haft sån träningsabstinens att jag har hållt på att gå upp i atomer vill jag lova! Men denna gången tänkte jag vara smart och vänta ut febern och förkylningen innan jag drog iväg o tränade, och det lyckades jag med. Det blev ett ganska soft träningspass med Malin i Stenungsund, hon hade tömningspass för benen så då passade jag på att göra detsamma haha. Hon har ju sin nästa tävling nu i helgen så nu får man hålla tummarna att det kommer gå klockrent! :)
Jag var alldeles nyss iväg och körde lite rygg, försöker köra lugnt och inte ta i det grövsta nu när jag just blivit frisk men det är inte det lättaste haha.



Men en sak tänkte jag faktiskt ta upp idag, och det är nämligen hur man ökar sin motivation till att träna! Jag märkte verkligen detta när jag var sjuk att jag blev så supertaggad på att träna av några av dessa anledningarna när jag låg hemma i soffan, träningslängtan var enorm! Så jag tänkte för er som motivationen tryter för kan ha nytta av dessa tips! :)


 

  • Ha träningskläder, hörlurar och kosttilskott synliga i hemmet, då påminns du om att träna hela tiden.
  • MUSIK! Hur kunde jag träna utan arg hårdrock i mina öron förr!? Sätt på Slipknot eller annan hård musik innan och under träningen och du kommer att få till ett monsterpass, jag kör järnet minst ut sagt när jag lyssnar på hård musik!
  • Uppdatera garderoben med nya träninskläder! Då blir man lite mer taggad av att prova nya fräscha kläder på gymmet, ett tips är att kika in bland alla snygga tights m.m på MM Sports hemsida, där finns det mycket vackert!
  • En bra PWO som ger go energi är ett tips, denna är min absoluta favorit just nu! Bild på den nedan och en driektlänk till PWOn har ni HÄR.
  • Kolla på träningsvideos! Hittade en riktigt bra motivationsvideo på Facebook för några dagar sedan som verkligen gav motivation till att bygga röv!
    Kolla in videon nedan, GOALS!
     
  • Sätt ett mål! Och då menar jag inte att "jag ska komma i form" utan sätt en målvikt och ett datum för när målet ska vara uppnått så är det lättare att motivera sej själv och inte tappa fokus. Har man inget speciellt satt mål så kan det lät bli att man blir ur fas ibland så sätt ett datum i kalendern och full fokus mot det!
  • Har du svårt för att hålla motivationen uppe, är tveksam på vilka övningar du ska köra eller vet inte hur du ska bära dej åt för att äta efter dina mål? Då kan det vara en jättebra idè att ta hjälp! Jag erbjuder onlinecoaching och hjälper till med både träning och kost och fungerar som bollplank och stöd under hela tiden, så kontakta mig gärna i så fall på info@sandrareiche.nu.
  • Börja träna med en vän. Ibland så behöver man någon som pushar en och som tvingar en att göra de sista repsen, och bestämmer man en tid med en vän för att mötas upp o träna så känns det ju jobbigare att avboka den tiden.
  • Är det jobbigt att dra sej ut o springa eler gå som cardio när det regnar och är tråkigt väder? Skaffa hem en motioncykel eller ett löpband och placera den i hemmet där du ser den hela tiden så att du blir påmind om att använda den. Då kan du även kolla på serier eller film samtidigt som du tränar, det underlättar faktiskt otroligt mycket och man glömmer helt av att man faktiskt tränar när man är inne i serierna.
Etiketter: gym, motivation

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln