Vatten-76webb

Motivera dig själv till att börja träna

Källa: Pixabay

Det finns otroligt många bra skäl för dig att börja träna redan idag. Läser du min blogg så vet du redan vilka resultat man kan få och hur mycket bättre man mår av det. Men det svåraste är ändå att komma igång med det. Oavsett om man vill börja träna för att gå ned i vikt, för att bli mer vältränad eller för att må bättre psykiskt, så är det ofta svårt att komma igång.


Se till att träningen är rolig

Visst, träning är något man främst gör för att må bra psykiskt och fysiskt. Många gör det också för att se bättre ut. Men bara för att det låter självklart, är det inte alltid det. Det kan vara jättesvårt att komma igång för vissa, men det finns bra sätt att komma över det hindret. Det finns många olika knep du kan använda dig av.

Att träna ska inte bara vara något du gör för att du tycker att det är hälsosamt, utan också för att du tycker att det är roligt. Om du hatar att springa blir det också svårt att motivera dig själv att gå ut varje morgon på en löprunda. Är du obekväm på gymmet så kommer du inte heller gå dit, även om du precis spenderade värdefulla pengar på ett gymkort.

Det viktigaste steget du kan ta för träningen, är att göra något du faktiskt tycker om. Tycker du om att springa, ska du springa. Tycker du det bästa i världen är att promenera, då ska du också göra just det.

När du väl valt en träningsform som du tycker om, kommer allting att gå mycket smidigare. Du börjar se fram emot varje träningspass och det blir mer av en hobby för dig, en del av ditt liv. När du sen ser resultat av din träning, blir det ännu enklare!
 

Träna som stjärnorna

Om du ska träna på riktigt bör du träna som de bästa. Det är idag fullt möjligt att följa samma träningsplan som några av de bästa atleterna i världen, som Ronaldo. Christiano Ronaldo är onekligen en av de bästa fotbollsstjärnorna genom tiderna, och hans plan reflekterar det. Det är också det som tagit Juventus till betting odds på 1.20 hos bet365.
Hans träning är extremt hård och kräver också mycket arbete och viljestyrka. Det kanske viktigaste steget är att du måste följa träningsplanen dagligen. Annars så förlorar du mycket av arbetet och kommer inte bibehålla den fettförbränning som behövs.

Du kan dock anpassa hans träningspass till mer mänskliga nivåer. Om du inte tänkt träna till att bli ett fotbollsproffs så räcker det med att du följer grunderna. Framförallt så riktar sig hans träning till uthållighet och kondition. Varje pass bör därför innehåll minst 30 minuter av konditionsträning. Det här ska alltså ske dagligen!

Du bör även se till att träna dina muskler, Ronaldo tränar specifika muskler under varje pass och då är det framförallt benen som tränas. Ska du inte bli ett fotbollsproffs behöver du inte inrikta dig på benen, utan kan satsa på hela kroppen istället. Vill du däremot ha hans exakta kropp så är det just benen och magmusklerna du bör fokusera på. Det finns även en del andra knep man kan använda för att få hans exakta kropp.
 

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln