Vatten-76webb

2017 > 08

Här sitter man, sliten och jävlig och kom på att blogga är ju faktiskt en strålande idè när man är rastlös och inte mår på topp. Jag fick för det första ett mindre ryggskott på gymmet för några dagar sedan. Jag inbillade mig att jag skulle köra tunga marklyft för första gången på länge och sadlade på lite väl mycket, och kände att det högg till lite smått i ryggen. Fortsatte ändå att träna och tänkte att det var bara ryggen som tillfälligt fick lite ont, men sen när jag kom hem och suttit i soffan en sväng så kom jag knappt upp! Min sambo fick hjälpa mej ta på mej skorna för jag kunde inte böja mig ner ens, man kände sej riktigt handikappad där en sväng. Gjorde lite övningar för ryggen, fick massage och linement och dagen efter var jag på fötter någorlunda bra igen, jobbade nätter och gymmade igen (kanske inte så smart), sedan kom ryggskottet tillbaka igen så nu har jag en molande värk, så försöker ta det lite lugnt nu. På detta så fick jag ont i halsen igår och har ont av att svälja bara sådär, inte så rockigt, så känner mej inte superkaxig nu, och får tvinga mej att stanna hemma från gymmet hur jobbigt det än känns.

Som ni kanske sett på min Snapchat så har jag jobbat jäkligt mycket på sistone, jobbar ju enbart nätter som stödassistent på ett boende mellan 21-07. Första månaden så var jag pigg när jag vaknade efter ett nattpass och hade massor med energi och kunde gymma och vara glad, men nu mot slutet av andra månaden har jag varit lite mer utav en zombie på dagarna efter ett nattpass, men har ändå lyckats få till riktigt bra gympass tillsammans med mitt nya träningssällskap Maria :) Sedan har jag även lyckats plåta två gånger mitt i allt detta, många bollar i luften nu haha.
Så jag får väl anta att det är vila och sömn jag behöver och kurera mig, så kommer förhoppningsvis energin tillbaka och en mer tåligare kropp ;)

En tröst i allt detta är att jag fått några nya bilder från min och Görans senaste plåtning tillsammans med min sambos motorcykel och min kära Amazon! Hoppas de gillas :)
 

Läs hela inlägget »

Jag lade ut två bilder häromdagen på Facebook och Instagram där jag uppmanade mina följare att välja vilken stil de föredrar. Valet stod mellan en bild där jag just gjort mig klar inför en plåtning, fixad från topp till tå, eller en bild där jag såg ut som jag faktiskt gör allra mest när jag är hemma, i mjukiskläder och med en mer chill stil om vi säger så. Och till min förvåning så föredrar de allra flesta som kommenterat den slappa hemma-stilen, lite kul faktiskt!

Det får mig att tänka på mitt gamla inlägg jag gjorde nyligen här i bloggen om att tjejer kanske fixar sej för mycket till ingen nytta egentligen, killar verkar föredra när man är mer avslappnad och inte superfixad hela tiden.
Frågar ni mej så gillar jag båda stilarna lika mycket, jag gillar att vara superfixad och fräsch, och jag gillar att slappa, inte bry mej så mycket och chilla framför Netflix eller spela PS4 ;)

Vilken stil föredrar ni? :)

Läs hela inlägget »

Detta inlägget tänkte jag viga helt åt att förklara lite mer ingående precis hur min Onlinecoaching ser ut för er som är nyfikna! :)

Jag får in väldigt många frågor om hur jag jobbar med detta så tänkte att jag skulle besvara så många frågor jag bara kan i ett enda stort inlägg.

Min onlinecoaching innebär att jag gör ett skräddarsytt kost och träningsschema till dej utefter dina mål och förutsättningar, sedan så kör vi en viktavstämning varje vecka och jag finns med dig som bollplank och hjälp under hela perioden.

Jag gör inga svält dieter! Detta hör man många som fått genomlida och det accepterar jag inte. Man ska inte må dåligt, gå vrålhungrig och knappt kunna utföra sitt arbete/skolan om dagarna för att man är så hungrig. Absolut, du kommer antagligen känna att du går på diet, det kan bli en omställning mot innan beroende på hur din kost sett ut före, men du ska aldrig må dåligt, då finns jag här som hjälp och så ändrar vi ditt schema så att det fungerar för dig.

Jag brukar alltid ha med en så kallad ätardag en gång i veckan i mina scheman jag gör, en dag där man får äta fritt precis vad man vill. Detta just för att man ska hålla motivationen uppe om dagarna och ha ett mål att följa schemat slaviskt under dagarna för att sedan få en dag där man "belönar" sig själv för man har varit så duktig. En ätardag ökar dessutom metabolismen så det har även positiva egenskaper på det viset.


Du kommer inte enbart få leva på kyckling och ris! Vet många coacher som har sådana scheman, men jag vet själv att det går inte att hålla, det blir för tråkigt och tillslut så hatar man verkligen kyckling och ris haha. Jag ger ut scheman med bra variation så att det aldrig blir tråkigt, och du får flera ingredienser att välja mellan varje dag.

Jag tar hänsyn till vad du äter och inte äter, vad du tycker om och hur ofta du vill äta på dagarna, allt för att det ska vara lätt för dig att följa schemat.

Vi gör en viktkoll en gång i veckan för att se vad som skett med vikten. Under tiden jag coachar så gör vi ändringar under tiden om det skulle behövas.

Jag coachar oftast under en period av 12 veckor, ibland längre beroende på vad man vill uppnå och man känner att man behöver min hjälp längre tid.

Priset för min coaching är 1500 kr första månaden, och därefter 1000 kr i månaden i minst 3 månader. Det anser jag vara ett bra pris för att jag ska finnas tillgänglig som hjälp under er resa och med all tid jag lägger på era scheman, och dessutom så är det så att man sköter sig mer och följer sina scheman ordetntligt om man har betalat för dem, annars kan det vara svårt att motivera sig att följa planeringen.
Jag anser också att det är ett litet pris för att investera i sin hälsa, må bättre, få hjälp med att gå ner/upp i vikt och nå ens mål.


Om du bestämmer dig för att anlita mig som din coach så kommer  jag att mejla dig flera dokument efter din första inbetalning, som jag vill att du fyller i så noga du bara kan, om dina matvanor idag, vad du gillar/inte gillar, hur du tränar idag och vilka musklegrupper du vill prioitera, dina mål osv, och när jag får tillbaka dina svar så kommer jag att göra iordning ett kost och träningsschema till dig.



Tror jag fick med all nödvändig information där.


Är ni intresserade av att coachas av mig så får ni gärna höra av er på min mejl:
info@sandrareiche.nu


Begränsade platser så ansök redan idag för att få en chans att bli coachad av mig. Jag tar mig an både tjejer/killar i alla olika åldrar.
 

Läs hela inlägget »

Vad tycker ni själva om detta?
 

Läs hela inlägget »
Etiketter: utvik, fitness

Follow Me











 

Halloj! 
Mitt namn är Sandra Reiche och här kan ni följa mitt liv och min vardag!
Det bjuds på mycket träning, kost, värmländska sånger, modellbilder och en salig blandning av allt så hoppas det gillas! :) 

Kontakta mig på:
Info@sandrareiche.nu

Follow on Bloglovin

Ett tillfälligt fel har uppstått med Instagramflödet. Var vänlig försök igen senare.