Vatten-76webb

2018 > 06

Som ni kanske vet som har följt mej ett tag så gillar jag att experimentera med mitt hår. Ena stunden är jag platinablond, och några månader senare så är jag mörkbrun, just nu kan man väl säga att jag är någon kombination av båda.

Det såg riktigt risigt ut för mitt stackars hår där ett tag, min frisör vägrade både blondera och slinga när jag bönade och bad haha, bara för att håret var så illa däran att det skulle gå av helt enkelt.

Jag fattade inte riktigt varför det kunde vara så dåligt eftersom jag tog en paus från blonderingen och slingorna ett tag och lät min mörka naturliga hårfärg växa fram, men kvalitèn sög fortfarande, det var risigt och det gick av i topparna hela tiden.Vissa hårstrån gick av långt upp på huvudet så de stod rätt upp när det blåste ute.. och när jag duschade så var det en stor tuss av hår varje gång, såg riktigt hemskt ut rent ut sagt.

Till slut fick jag nog och ville gå till botten med problemet, så jag bytte till bättre shampoo och balsam (kör på Kevin Murphy Repair me just nu) och investerade även i Olaplex som jag använder cirka 1 gång i veckan, men framförallt så har jag märkt störst skillnad sedan jag började med vissa tillskott.

Jag har forskat runt lite på olika bloggar efter bra hårpiller, det finns ju en del att välja på, både på Apotek och olika sidor på nätet, och har förstått att dessa kanske inte är så effektiva eftersom de är ihopsatta med olika vitaminer och mineraler, vilket inte blir tillräcklig bra dos för att ge bra effekt.
Därför köper jag de vitaminer som dessa ihopsatta hårpiller innehåller för att få ut en hög dos av vardera!



ZINK
Sedan jag började ta Zink har jag märkt stor skillnad på håret och huden.
Många kvinnor har underskott på Zink, och dessa är en otroligt viktig mineral får håret.
Jag använder mig av denna, jag tar 1-2 tabletter om dagen. Brist på Zink kan bland annat visa sig i att ens hår tappar i färg och man får gråa hårstrån.


MSM
MSM som brukar kallas ”mirakelmedlet” tillför kroppen organiskt svavel och är bra för alltifrån ledvärk till hudproblem, sköra naglar och håravfall. Svavel har sedan långt tillbaka använts för att läka sår och mot olika hudbesvär som eksem, psoriasis, acne, astma samt i hårvårdsprodukter mot mjäll. Denna äter jag dagligen av.


Biotin
Biotin är en populär ingreidens i de flesta hårkostillskotten. Detta är den bästa B-vitaminen för att få håret att växa. 


B-Complex
Denna kör jag för att även få i mig övriga B-vitaminer, jättebra för tillväxten av hår, naglar och finare hy. Denna hittar ni här.


Ett annat tips är att verkligen massera hårbotten i duschen för att stimulera hårväxten. Burkar alltid göra detta när jag shamponerar håret, eller bara sitta och massera hårbotten när jag kollar på film till exempel, effektivt och gött samtidigt.
 




En modellbild från innan jag satte i löshår och slingade nu senast, detta är enbart mitt riktiga hår efter 2 månader med dessa produkter varje dag. Mycket tjockare och friskare än innan! Man kan se hela tiden nu att nya hår växer fram vilket är underbart, och jag tappar inte alls mycket hår när jag duschar längre.



Vill ni passa på att fylla på i vitaminförrådet så ar ni allt mellan 10-20% rabatt på Proteinbolaget med koden "PBSANDRAREICHE" så passa på, grymma priser nu under sommaren dessutom! :)

Läs hela inlägget »

Oavsett om man försöker gå ned i vikt eller bara äta mer hälsosamt kommer man att möta tillfällen som gör det svårt att hålla kostplanen. Födelsedagar, utekvällar och andra festliga tillfällen brukar involvera mycket och ofta onyttig mat - och givetvis vill man inte missa dessa roliga stunder. Under juni och juli kommer det att uppstå flera sådana tillfällen, eftersom det är då som VM i fotboll 2018 för herrar kommer hållas. 

Nästan alla större sporthändelse är förknippade med onyttig mat och dryck. En matchkväll med kompisarna involverar ofta snacks som chips och dipp eller maträtter som pizza och hamburgare. Och när det är världsmästerskap innebär det att det kommer att spelas flera matcher i rad under en hel månad. Däremot så finns det flera alternativ på nyttigare tilltugg och mat som passar minst lika bra till sportmyset som det traditionella snackset.


Tänk utanför boxen

Det är inte midsommar som kommer vara fokus i Sverige i slutet av juni, utan det är alla fotbollsmatcher som spelas i Ryssland mellan den 14 juni och 15 juli. Betting sajterna har nära följt uppladdningen inför VM 2018 och oddsen pekar mot att det kommer att bli Tyskland (3,25) och Brasilien (3,25) som går till final. 

("PIZZA: Rucola, Tomaten & Parmesan" (CC BY-SA 2.0) tagen av Katrin Gilger.)

I Sverige är fotboll ofta förknippat med drycker som öl och läsk samt pizza och chips. Även om det är helt OK att äta och dricka detta någon gång ibland, är det inte bra att göra det för ofta. Istället kan man tänka utanför boxen och försöka hitta andra maträtter som är lite nyttigare, men som fortfarande är enkla att äta. En av anledningarna till att man väljer ”skräpmaten” när man tittar på tv är just för att den ofta är enkel att fixa och äta. 

Känner man däremot att man inte vill byta ut det traditionella fotbolls-snackset kan man välja nyttigare och hälsosammare alternativ. Man kan t.ex. göra hemmagjordpizza istället för att hämta från den lokala pizzerian. Man kan välja en magrare ost och mer grönsaker som tillbehör. Man kan till och med välja alternativa pizzabottnar som är gjorda på majsmjöl eller blomkålsmjöl.


Välj snacks efter länderna som spelar

Är man intresserad av mat från andra kulturer är en rolig idé att välja mat som kommer från nationerna som ska spela. Ska till exempel Spanien spela kan man duka fram tapas, vilket är ett perfekt fotbollssnacks men som också kan göras nyttigt. När Mexiko spelar kan man duka fram tacosen, vilket man också kan göra när Sverige spelar. Tacos brukar ju skämtsamt kallas för den svenska ”nationalrätten”. 
 

("Roast onion dip + Veggies" (CC BY-SA 2.0) tagen av theresac.)

Poängen är att det går att duka fram det perfekta kvälls- eller match-snackset utan att det påverkar kosthållningen man följer och utan att man får dåligt samvete. Och om man skulle råka äta mer än vad man borde är det inte hela världen. Då får man istället ta nya tag, fortsätta som vanligt med träningen och se till att duka fram något gott och nyttigare till nästa match. 
 

Läs hela inlägget »
Etiketter: vm, fotboll, mat, snacks, samarbete, ad, träning

Follow Me











 

Halloj! 
Mitt namn är Sandra Reiche och här kan ni följa mitt liv och min vardag!
Det bjuds på mycket träning, kost, värmländska sånger, modellbilder och en salig blandning av allt så hoppas det gillas! :) 

Kontakta mig på:
Info@sandrareiche.nu

Follow on Bloglovin

Ett tillfälligt fel har uppstått med Instagramflödet. Var vänlig försök igen senare.